Business

Mangel på søvn kan have store negative konsekvenser for dig og din krop i hverdagen.

Virksomhed

Eroti.dk

Webside

https://eroti.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 17. juni

Tre gode råd til, hvordan du får en bedre nattesøvn

Du kan blive stresset, du kan få det fysisk dårligt, og du kan få mentale problemer både på dit arbejde og derhjemme. Der er dog mange måder hvorpå, at du kan få en bedre nattesøvn, som du helt selv kan tage hånd om hjemmefra, og derfor får du i denne artikel tre gode råd til, hvordan du får en langt bedre nattesøvn. For eksempel er det godt for kroppen at blive stimuleret inden sengetid, da dette afslapper muskler både for mænd og for kvinder, og mangler du inspiration til, hvordan du bedst bliver stimuleret, så kan du finde Eroti her.

Find din faste rytme

Vil du gerne have en bedre nattesøvn, så er det vigtigt, at du får en fast søvnrytme. Dette gør du ved at gå i seng og stå op på cirka det samme tidspunkt hver eneste dag. På denne måde vænner kroppen sig til, hvornår den skal være vågen, og hvornår den trænger til hvile. Det er her specielt en god ide at sørge for, at rytmen passer til dine arbejdstimer, da dette som oftest er det skema, som har mest indflydelse på din hverdagen.

Spis og drik ikke inden sengetid

Det er vigtigt, at du ikke spiser eller drikker kort, inden du skal i seng. Dette kan have negative indflydelse på din krop, da kroppen bruger energi på at bearbejde maden og drikkelsen inden og mens, at du sover, hvilket kan lede til en forstyrrende søvn. Det er også vigtigt, at du har et stabilt blodsukker, inden du vælger at begrave dig i dynerne, og dette kommer udelukkende ved at sørge for, at du ikke indtager mad eller drikke to timer, inden du skal i seng.

Stræk din krop inden sengetid

Vil du gerne have en bedre søvn om natten, så er det en god ide, at du strækker din krop, inden du lægger dig til ro. Dette betyder, at det er en god ide, at du laver udstrækningsøvelser enten i sengen eller på gulvet ved siden af. Stræk her gerne din ryg godt samt din nakke, da det som oftest er disse elementer i kroppen, som forhindrer den gode søvn. Sådan kan du altså¨sikre dig, at du får en langt bedre søvn, så du kan have den energi, som du har brug for, når du møder på arbejde om morgen.