Business

Soveværelset er et af de steder, vi tilbringer meget af vores tid. Det er det sted, man søger til efter en lang og stressfuld dag, hvor behovet for komplet afslapning er størst.

Virksomhed

Sleepzone

Telefon

+45 26 33 27 13

E-mail

kontakt@sleepzone.dk

Webside

https://sleepzone.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 24. oktober

Få styr på soveværelset og forbedr din søvn

Timerne i soveværelset er vigtige, så søvnen får den helt rette prioritering. Sørg derfor for, at dit soveværelse er indordnet, således at du får den helt rette hvile, som du har brug for.

Hold rodet ude af soveværelset

Ens omgivelser har det med at påvirke den indre sindstilstand. Når man befinder sig i pressede eller stressede situationer, så smitter det af på energien og på humøret. Har værelset det med at rode til på ingen tid, uanset hvor ofte du synes, at du rydder op? Så har rodede omgivelser det altså også med at få hjernen til at arbejde på unødvendigt højtryk. Sørg derfor for at holde dit soveværelse så ryddeligt som muligt, så du kan komme hjem til afslappede og nydelige omgivelser. Et forslag hertil er at anskaffe en seng med opbevaring. På den måde kan du nemt få gemt rodet af vejen, uden at skulle tilføje flere hylder, kommoder eller skabe til værelset. Der findes et bredt udvalg af disse senge, hvor opbevaringsmulighederne er mange, men samtidig diskrete, så du får en elegant seng med plads til det hele forneden.

Bring det grønne ind i soveværelset

Planter er et element, der kan gøre en kæmpe forskel for det rum, de tilføjes til. De bidrager til et pænt, afslappet rum og skaber hurtigt en hyggelig atmosfære. Faktisk findes der en række planter, som har vist sig særligt effektive til at forbedre nattesøvnen. Eksempelvis fungerer aloe vera planten som en naturlig luftrenser og tilføjer ekstra oxygen til rummet. Giv dig selv lidt ekstra ilt til natten med denne plante, så du kan sove endnu roligere hver nat. En anden plante, der kan være gavnlig at tilføje til soveværelset, er lavendel. Lavendel har vist sig at have gode effekter på både rastløshed, søvnløshed og angst, og du kan roligt give planten et forsøg, hvis du har problemer med det nævnte. Samtidig vil lavendel pynte i ethvert soveværelset med sin fine lilla farve.

Vælg det rette lys til aftentimerne

Lys har en stor påvirkning på, hvor god eller dårlig din søvn bliver, og er derfor også et vigtigt sted at sætte ind, hvis du vil forbedre din søvn. Generelt set er kunstigt lys noget af det med den største indflydelse. Det vil sige skærm lys fra tv, telefonen eller computeren, og disse er netop ting, som de fleste bruger tid med lige inden sengetid. Kommer du til at ligge og tjekke diverse sociale medier helt indtil, du lukker øjnene? Sådan har de fleste det faktisk, efterhånden som teknologien optager adskillige timer i døgnet. Ønsker du dog for alvor at forbedre din søvnrytme og vågne veludhvilet hver morgen, så er dette altså stedet for forandring. Læg skærmene fra dig nogle timer inden sengetid og udsæt dig selv for mindre mængder af det blå skærmlys.