TURISME: Trods de digitale mediers store udbredelse fastholder turistforeningen den trykte brochure

Dronninglund Turistforening har besluttet at fortsætte traditionen i 2021 med at udgive en turistbrochure. Målet er mindst 12.000 brochurer, som skal distribueres. Det har således gennem en årrække været en aftale med en sommerhusudlejer, at han lægger brochuren i alle velkomstmapper i Hals, som har mere end 5.000 udlejningsuger fra Hals i syd til Lyngså i nord.

- Det illustrerer meget godt, hvor stort et potentiale der er for at tilbyde turisterne i vores område en god oplevelse og måske også lave en god forretning, fortæller formanden for turistforeningen, Gitte Wall.

Det store arbejde med at redigere brochuren foregår i samarbejde med Basis Tryk i Dronninglund, og i den forbindelse slår Gitte Vall fast, at udgivelsen er helt afhængig af annoncører og sponsorater for at blive den slagkraftige markedsføring af Midt- og Østvendsyssel, som man ønsker.

Hun opfordrer alle, der har noget at byde ind med, til at henvende sig til Basis Tryk eller turistforeningen for at lave en aftale så hurtigt som muligt. Det kan være arrangementer eller butikker, foreninger o.a. Der er deadline ultimo januar.

- I kystbyerne og i hele baglandet er der unikke og utallige muligheder, som turisterne blot skal opdage og opleve, påpeger Gitte Wall.

Den nye Turistdestination Nord bliver en realitet i 2021, og det er meningen, den skal lede turismeindsatsen i Brønderslev, Frederikshavn, Læsø og Aalborg kommuner, men i Dronninglund Turistforening er holdningen, at der også er brug for lokale indsatser for ikke at drukne i de store sammenhænge og for at gøre opmærksom på den perlerække af events, oplevelsesmuligheder og forretninger, som ligger i denne del af Vendsyssel.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...